Diabeteszorg Online

Over Ons

Recepten

Instructievideo's

Blog

Heb je overgewicht en diabetes? Dan kan dit een aantal risico’s met zich meebrengen. Een hoog gewicht kan onder andere het risico verhogen op het krijgen van hart-en vaatziekten. Het is daarom van belang om op een gezonder gewicht te komen.

Kan jij ook hulp gebruiken bij jouw dagelijkse uitdagingen? Deze gratis apps kunnen jouw persoonlijke buddy zijn, om je net dat extra duwtje in je rug te geven wanneer je na je consult thuis zit en merkt dat de motivatie toch weer iets is gezakt. 

Dat stress niet goed voor ons is, weten we allemaal. Maar wat voor effect heeft stress eigenlijk op je lichaam en wat kan jij doen om dat te verminderen? 

Vandaag bespreken we wat voor rol de voeding heeft op het lichaam bij diabetes patiënten en wat jij kan doen om jouw bloedsuikerspiegel beter in balans te krijgen.

We weten allemaal dat slaap een grote invloed heeft op hoe we ons voelen. Wat niet veel mensen weten, is dat slaap ook een grote invloed heeft op onze bloedsuiker. Als je slecht slaapt, reageert je lichaam minder op insuline, maar als je teveel slaapt, heeft dit ook invloed. 

Hier ontdek je de effecten van roken en het drinken van alcohol op de kans dat iemand diabetes kan krijgen. Is roken en het drinken van alcohol echt zo slecht?

Bij diabetes type 2 kan je last krijgen van een hypo  en een hyper. Een hypo en hyper kunnen bij diabetes voor lichamelijke klachten zorgen. Wat is nou precies het verschil en wat kan je het beste doen bij een hypo of hyper? 

Diabetes is een chronische ziekte beter bekend onder de naam suikerziekte is een ziekte waarbij het lichaam de hoeveelheid suiker in het bloed niet meer in evenwicht kan houden. Je hebt twee soorten diabetes: Type I en type II. Vandaag bespreken wij wat de verschillen zijn tussen deze twee.

Bij het hebben van diabetes is het belangrijk om voldoende te bewegen en op je voeding te letten. Bewegen is goed voor het hormoon insuline en voeding heeft invloed op je bloedglucosespiegel. Maar wat kan er nog meer helpen?

Bij het hebben van diabetes is sporten erg belangrijk. Er wordt aangeraden 5 dagen per week minimaal 30 minuten (matig) intensief te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn wandelen, fietsen, zwaardere huishoudelijke taken of krachttraining. Bewegen kan verschillende voordelen hebben, maar er zijn wel een aantal dingen waar rekening mee gehouden moet worden.

Neem contact op

met ons

Heeft u vragen? Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen contact met u op.